1394-05-19 12:02
2743
0
18773
مطالعه کنید؛

پیشنهاد دو کتاب برای بهتر زندگی کردن

یکی از معضلات مهم کشور روند افزایشی آمار طلاق در جامعه است که با افزایش مطالعه و دانش زوجین پیرامون اخلاق در خانواده و آیین همسرداری باعث پیشگیریاز بیماری واگیر داری به نام طلاق خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛ طبق نظر کارشناسان اجتماعی جامعه،مطالعه کتاب باعث پیشرفت فرهنگی و اجتماعی شهر می شود و با ارتقاء سطح دانش جامعه مشکلات عدیدی از زندگی های مردم حل خواهد شد.

یکی از مشکلات مهمی که خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند،بیماری ویروس داری به نامه طلاق است که به مانند وبا در حال شیوع و افزایش است.طبق آمارهای داده شده از سوی مدیر کل ثبت احوال استان گلستان به طور میانگین طی سه ماه نخست امسال در استان گلستان به ازای هر ۶/۳ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است.(ایرنا)

آمارهای اعلام شده نشان  از آن دارد که روز به روز بر  آمارهای طلاق در استان گلستان اضافه می شود،و این ناهنجاری فرهنگی به یک پدیده طبیعی  در استان تبدیل شده است.

 با توجه به وضعیت نگران کننده جامعه ضرورت هر چه بیشتر این  می رود تا در  فضاهای فرهنگی و اجتماعی جامعه موضوع طلاق به بحث و گفتگو گذاشته شود تا راهکاری کاربردی در جلوگیری از این بیماری خطرناک ارائه شود. از علل رویداد این پدیده ضد فرهنگی را می توان جهل زوجین از آیین زندگی اسلامی  برشمرد،به عبارتی دیگر یکی از راهکارها در جهت رفع این مشکل را می توان افزایش سطح  دانش زوجین در رابطه با هدف از تشکیل خانواده و محدوده وظایف یکدیگر دانست.

55555.jpg (500×500)

44444.jpg (201×280)

۱)تحکیم خانواده از نظر قران و حدیث ایت الله ری شهری
۲) آیین همسرداری نوشته آیت الله امینی

رسانه قابوس نامه  مطالعه این دو کتاب را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده ها پیشنهاد می نماید تا با افزایش سطح دانش و مطالعه زوجین شاهد کاهش آمارهای نگران کننده از طلاق باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.